Kiedy kończy się zima, przychodzi wiosna, słońce zaczyna otulać nasze blade twarze i mamy nadzieję, że endorfiny lada dzień zaczną w nas buzować… a tu niespodzianka! Nasz organizm się buntuje! Brak siły, zmęczenie, osłabienie, niechęć do wszystkiego… niczym mała depresja.

Są tacy, którzy uważają, że objawy przesilenia wiosennego to świetna wymówka, by zwolnić tempo życia. Jednak przesilenie wiosenne istnieje i nawet ma medyczną nazwę – syndrom zmęczenia wiosennego.

Z czego to wynika?

W zimie spędzamy więcej czasu w domu, brakuje słońca, a dieta jest uboższa w witaminy i minerały. Gdy nadchodzi wiosna, nasz organizm ma kłopoty i trudno mu się przestawić. Zmienna pogoda, skoki ciśnienia i temperatur powodują niemały szok dla naszych słabych organizmów po zimie.

Jak więc temu zaradzić?

Oto 7 cennych rad, które pomogą nam pozbyć się nieprzyjemnego stanu ducha!

  • nie przepracowuj się
  • śpij przynajmniej 8 godzin, koniecznie od około godz. 22
  • przejdź na dietę lekkostrawną
  • pij dużo soków owocowych
  • jedz dużo nowalijek
  • uzupełnij dietę preparatami wielowitaminowymi
  • ćwicz, ćwicz i jeszcze raz ćwicz – a przynajmniej spaceruj, pogoda przecież temu sprzyja!

Zostaw komentarz